Pięć smoothies na pięć wakacyjnych poranków

Lato w pełni, więc zdecydowanie częściej sięgamy po płynne przekąski. Są szybkie w przygotowaniu, można bawić się ich smakami, a ich barwy cieszą oko. Żeby skomponować idealne smoothie nie potrzeba odznaczać się wybitnymi zdolnościami kulinarnymi. Wszystko wrzucamy do blendera i gotowe!

Dzisiaj przedstawiam Wam pięć prostych przepisów na smaczne i zdrowe koktajle, które ucieszą nie tylko Wasze podniebienie, ale i pozytywnie wpłyną na Wasze zdrowie.

„Mam tę moc” (kiedy czujesz pełnię zdrowia i energii)

Do przygotowania zielonego koktajlu, który podtrzyma Twoją odporność na wysokich obrotach potrzebujesz:

  • szklankę soku jabłkowego
  • pół awokado (lub garść pestek dyni lub garść orzechów włoskich)
  • porządną garść szpinaku
  • imbir i sok z cytryny
  • łyżkę natki pietruszki
  • opcjonalnie łyżeczkę miodu

„Trening z rana, proszę Pana” (idealny przed workoutem)

Śniadanie o szóstej rano Ci nie wchodzi, a w trakcie treningu łapie Cię ssanie? Wypróbuj zatem tego i zblenduj ze sobą:

  • garść ulubionych pestek lub orzechów
  • dwie-trzy łyżki płatków owsianych
  • jedną lub dwie brzoskwinie
  • jednego banana
  • szklankę wody lub dowolnie innego mleka

„Spałam do dwunastej…” (jak prześpisz śniadanie i nie wiesz, co zjeść przed obiadem i dzień jest taki rozwalony )

To nie pozostaje nic innego jak wypić szybkie śniadanie, które „wystarczy” Ci do obiadu. Połącz ze sobą poniższe składniki i gotowe!

  • dwie garści malin
  • dwie łyżki płatków owsianych
  • łyżkę dowolnych orzechów
  • pół banana (lub 2-3 daktyle)
  • szklankę dowolnego mleka

„Spieszy mi się do pracy!” (szybki koktajl dla dobrej pracy mózgu)

To smoothie przygotujesz w kilka chwil, a przy okazji zadbasz o dobre odżywienie swojego układu nerwowego dostarczając mu niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3. Wystarczy, że zblendujesz ze sobą:

  • szklankę dowolnego mleka
  • łyżkę orzechów włoskich
  • łyżkę siemienia lnianego lub nasion chia
  • ulubione owoce (u mnie pół mango)
  • pół banana (lub 2-3 daktyle lub łyżkę rodzynek)
  • jeśli potrzebujesz większego pobudzenia dodaj sproszkowaną zieloną herbatę matcha

„W końcu się opalę” (dla tych którym nie po drodze ze Słońcem)

Marzy Wam się pięknie opalona skóra, ale mijacie się z promieniami Słońca? Żeby nadać skórze odcień lekkiej opalenizny warto włączyć w swoją dietę koktajle bazujące na źródłach beta-karotenu, który pobudza komórki naskórka do produkcji naszego naturalnego barwnika melaniny.

  • duża marchewka (najlepiej w dobrze oczyszczonej skórce)
  • 2-3 daktyle
  • łyżka pestek dyni
  • szklanka mleka orzechowego (np. migdałowego)
  • garść natki pietruszki

Pamiętajcie jednak, żeby nie przesadzać z ilością marchewek (ale i zielonych liści, papryki, czy pomidorów), bo beta-karoten może w nadmiarze dawać brązowo-żółte zabarwienie skóry!

Smacznego!

 

Co Cię interesuje?

Najnowsze wpisy